Sesli oyun geliştirme scripti(BGT)-14: Obje oluşturma

Objeler yazılım dilinde önemli bir türdür. BGT yazılım dilinde de farklı objelerden sözedebiliriz. Örnek üzerinden anlatmam gerekirse elimizde bir adet ses dosyası olsun. Bu ses dosyasını oyanatabilecek kodlarımızı aşağıda oluşturalım.

Yalnız burada önemli bir husus, “bgt” uzantılı dosyanızla, ses dosyası aynı yerde olmalıdır.

Obje örneği

void main()
{
sound zilSesi;
//Sound türünde bir adet objemizi oluşturduk ve objemize zilSesi adını verdik.
zilSesi.stream(“ring.wav”);
//Ses dosyasını stream etmemizi sağlayacak kodu çağırdık ve parantez içinde ses dosyasını uzantısıyla belirttik.
zilSesi.volume=-6;
//Ses yüksekliği değerini belirledik
zilSesi.play_wait();
//Zilsesi objemizi çalmaya başlamış olduk
}

Bir yanıt yazın