Sesli oyun geliştirme scripti(BGT)-8: Akış kontrolleri(switch, case yapısı)

Switch ve case yapısı if ve else söz diziminde olduğu gibi koşullu durumlara göre işlem yaptırtmak için kullanılır.
Bu yapının kuralları her bir case değeri int değerinde ve sabit olmalıdır.
Aşağıdaki örneği inceleyiniz.

void main()
{
int karakter_sagligi = saglik_durumu(100);
switch(karakter_sagligi)
{
case 100:
mesaj(“Sağlık durumu iyi”);
break;
case 50:
mesaj(“Sağlık durumun kötüleşiyor”);
break;
case 10 :
mesaj(“Allah rahmet eylesin.”);
break;
default:
alert(“Bilgi”,”Mücadeleye devam et ve dikkatli ol”);
}
}

int saglik_durumu(int deger)
{
return deger;
}
void mesaj(string bilgi)
{
alert(“Karakter sağlığı”,bilgi);
}

kosullu-durumler-switch-case-yapisi kaynak dosyasını indir

Bir yanıt yazın