Sesli oyun geliştirme scripti(BGT)-16: Sınıflar arası miraz alma

BGT üzerinde sınıf oluşturma tekniği içinde birden fazla sınıfın methodlarını birbirleri arasında miras alma özelliğine sahiptir. Aşağıdaki örneğe bakınız.

Sınıflar arası miras alma

class araclar
{
void motor()
{
alert(” Motor durumu”,”çalışıyor”);
}
}
//Araçlar isminde bir sınıf oluşturup içine motor adında bir method ekledik.
class araba : araclar//Araba sınıfını oluşturup sonrasında gelen iki nokta işareti ve araçlar sınıfını çağırarak önceki sınıftan methodları kullanabilmesini sağladık.
{
}
void main()
{
araclar binek_arac;
araba bmw;
/Araçlardan binek araç nesnesi oluşturdum.
//Arabalardan da bmw sınıfı oluşturdum.
araclar@[] garaj={binek_arac,bmw};//Dizi oluşturma tekniğiyle garaj dizi değişkeni içine aldığım nesneleri araçlar sınıfının özelliklerini kullanabilmesini sağladım. Burada araclardan sonra kullandığım @ işaretine dikkat ediniz. Önceki sınıfın methodlarını dahil etmek için kullandım.
garaj[1].motor();
//Garaj içindeki bmw nesnesine ait bir motor methodunu çalıştırmış olduk. Bmw araba nesnesinden türemişti ve içinde motor methodu yoktu. Kısacası önceki sınıftan miras almış oldu.

}

This article was written by

Bu içerik hoşunuza gitti mi? O zaman bir yorum bırakabilirsiniz.