Sesli oyun geliştirme scripti(BGT)-15: Sınıf oluşturma

BGT yazılım dilinde diğer yazılım dillerinde olduğu gibi sınıflar oluşturarak uygulamımızı daha okunabilir kılabiliriz.
Aşağıdaki örnek size temel sınıf oluşturma mantığını göstermiş olacaktır.

İlk sınıf oluşturma

class araba
{
void birinciVites()
{
alert(“Birinci vitese geçtiniz”,”Hızınız 60 km”);
}
void motorCalisti()
{
alert(“Motor durumu”,”Motor çalıştı”);
}
}
//Yukarıda bir sınıf örneği gördünüz. Sınıf içinde void şeklinde kendiliğinden çalışan fonksiyonlar bulunuyor. Süslü parantez içinde sınıf onun içinde ise gene süslü parantezlere sahip fonksiyonlar bulunuyor.

void main()
{
araba bmw;
araba ford;
// Yukarıda ana method içinde araba sınıfımıza ait iki adet nesne oluşturduk.
bmw.birinciVites();
//Bmw için birinci vites methodunu çağırdık.
ford.motorCalisti();
//Ford için motor çalıştı fonksiyonunu çağırdık.
}

This article was written by

Bu içerik hoşunuza gitti mi? O zaman bir yorum bırakabilirsiniz.