Herkes için yerli yazılım dili S.U.A Rehberi-4: Kullanıcıdan veri alma

Tüm yazılım dillerinde olmazsa olmaz unsur uygulamaların kullanıcı etkileşimli hale gelebilmesini sağlayan bileşenlerin oluşturulmasıdır. Bu bileşenler kısaca metin alanları, düğmeler, onay kutuları, çok seçimli alanlar vb şeklindedir.
S.U.A dilinde de kullanıcıdan veri almamızı sağlayan birçok fonksiyon bulunmaktadır. Bu yazıda sizlerle kullanıcıdan nasıl veri alacağınızı ve aldığınız veriyi ekrana nasıl bastıracağınızı paylaşıyor olacağım.

Kullanıcıdan veri alan uygulama

//Önce değişkenimizi oluşturuyor ve metinkutusu() adlı fonksiyonumuzu değişkene atıyoruz.
metinGiriş = metinkutusu();
//İstersek metinkutusu içine tırnak içinde bir değer yazabiliriz. Bu durumda metin kutusu oluşurken içinde yazdığınız bilgilendirme metnide olacaktır.
//Bilgilendirme metnini kendi metninizi girmeden önce kaldırınız.
//İkinci aşamada bir düğme oluşturuyoruz ve değişkene atıyoruz.
btn = buton(“Ekrana yaz”);
//Yukarıda düğmemiz üzerinde belirecek metni tırnak içinde yazdık.
btn.bag = metinGiriş;
/*Yukarıda btn.bag fonksiyonu ile önceki form elemanıyla bağlantı kurduk ve böylelikle metin kutusu içindeki girişi ekrana basabileceğiz.*/
btn.tıklandı = {
mesaj.uyarı(metinGiriş);
};
/*Yukarıdaki kod alanıyla önce btn.tıklandı olayını çağırdık ve sonrasında tıklandığı zaman ekrana mesaj.uyarı fonksiyonun çalışmasını temin ettik.*/

Yukarıdaki kod ile kullanıcıdan veri aldık. Burada yorum satırlarında da gördüğünüz üzere, bazı yeni yapılarla karşılaşıyoruz.

  • metinGiriş =metinkutusu();
  • btn = buton();
  • btn.bag = metinGiriş;
  • btn.tıklandı ={};

This article was written by

Bu içerik hoşunuza gitti mi? O zaman bir yorum bırakabilirsiniz.