Sesli oyun geliştirme scripti(BGT)-2:Değişken oluşturma

BGT dilinde değişken oluşturma C# dilinde olduğu gibi gerçekleştirilmektedir.
Farklı türden değişkenleri oluştururken aşağıdaki yapıyı kullanabilirsiniz.
void main()
{
string baslik = “Uygulama Akademisi”;
string icerik = “Web sitemize hoşgeldiniz.”;
alert(baslik,icerik);
}
Yukarıdaki örnekte baslik ve icerik adında iki adet değişken oluşturduk. Sonrasında, bu değişkenleri alert diyaloğunun içine parametre olarak atadık.

Değişken atama kuralları

Programlama dillerinde değişken oluştururken dikkat edilmesi gereken kurallar vardır. Bu kurallar şu şekildedir;

  • İngilizce karakterlerle oluşturulmalıdır.
  • Alt çizgi veya numaralarla başlamamalıdır.
  • Birden fazla adı taşıyorsa arasına altçizgi konmalıdır.
  • Yazılım geliştirmede kullanılan fonksiyonlar değişken adı olarak kullanılmamalıdır.

Farklı değişken tanımlama yöntemleri

Aşağıdaki farklı değişken tanımlama yöntemlerini kullanabilirsiniz.
void main()
{
string mesaj_baslik1;
string mesaj_icerik1;
mesaj_baslik1 = “Program karşılama mesajı”;
mesaj_icerik1 = “Programa hoşgeldiniz.”;
alert(mesaj_baslik1,mesaj_icerik1);

string mesaj_baslik2, mesaj_icerik2;//Aynı satırda birden fazla değişken tanımladık.
mesaj_baslik2 = “Karşılama mesajı”;
mesaj_icerik2 = “Sisteme hoşgeldiniz.”;
alert(mesaj_baslik2,mesaj_icerik2);
}
Yukarıdaki örnekte aynı satırda önce değişkenlerin türünü belirttik sonrada değişkenlerimize değer atadık. Kullanım açısından hangisi daha kolayınıza geliyorsa, onu tercih edebilirsiniz.

degisken_ornekleri kaynak dosyasını indir

This article was written by

Bu içerik hoşunuza gitti mi? O zaman bir yorum bırakabilirsiniz.